Блог за живота, самопознание, духовно развитие, житейско вдъхновение и личностно развитие, мисли и мъдрости

четвъртък, 2 юни 2016 г.

Мъдрости от старите индиански вождове




Мъдрости от старите индиански вождове


Не са нужни много думи, за да кажеш истината.

Какво е животът? Това e светлината на светулката в нощта. Това е дъхът на бизона през зимата. Това е сянката, лежаща в тревата и топяща се на залеза.

Всичко на земята има своята цел, всяка болест - лекарство, което да я излекува, а всеки човек – предназначение.

В душата няма да има дъга, ако в очите не е имало сълзи.

През първата година от брака, младоженците се гледат един друг и преценяват, могат ли да бъдат щастливи заедно. Ако не – те се разделят и започват да си търсят нови съпрузи. Ако те бяха принудени да живеят заедно в несъгласие, ние щяхме да бъдем също толкова глупави, както и белия човек.

Не винаги врагът е враг, а приятелят – приятел.

Великият Дух е несъвършен. Той има не само светла страна, но и тъмна. И понякога тъмната страна ни дава повече знания, отколкото светлата.

Задай въпрос от сърце и ще чуеш отговор от сърце.

Първо погледни следите от своите мокасини, преди да съдиш недостатъците на другите.

Обичай земята. Тя не ти е наследство от твоите родители, тя е твоят дълг към твоите деца. Когато бъде отсечено последното дърво, когато бъде отровена последната река, когато бъде уловена последната птица – едва тогава вие ще разберете, че парите не стават за ядене.

Дори и мълчанието ти може да бъде част от молитва.

Знанието е скрито във всяка вещ. Някога светът е бил библиотека.

Когато видиш, че гърмящата змия се готви за удар – бий пръв.

Ние не искаме църкви, защото те ни учат да спорим за Бога.

Този, който ляга с кучета, става с бълхи.

Има много начини да миришеш на скункс.

И мъртвата риба може да плува по течението.

Едно "вземи" е по-добре от две "ще дам".

Когато умира легенда или пропада мечта, в света не остава величие.

Не върви след мен – аз може да не те водя. Не върви пред мен – аз може да не те последвам. Бъди редом до мен и ние ще бъдем едно цяло.

Очите на човек могат да кажат много повече от езика му.

Когато Великият Дух дава нов ден, той го праща на всички.

Кажи ми – и аз ще забравя. Покажи ми – и аз няма да успея да запомня. Привлечи ме към участие – и аз ще разбера.

Истина – е това, в което хората вярват.

Дори малката мишка има право на ярост.

"Трябва" – само да се умира.

Добрият човек вижда добри знаци.

Това, което не трябва да казваш с думи, можеш да кажеш с очи.

Родината е там, където ти е добре.

Аз страдам, когато си спомня, колко много хубави думи са изречени и колко много обещания са нарушени. В този свят твърде много говорят тези, които изобщо нямат право да говорят.

Нека моят враг да бъде силен и страшен. Ако аз го победя, няма да изпитвам срам.

Не съди човека, ако не си извървял поне две луни в неговите обувки.


Снимка: commons.wikimedia.org
Източник webstage.bg



0 коментара:

Публикуване на коментар

 

20-те най-вредни и тежки мисли, и навици, които можем без съжаление да изхвърлим от главата и живота си.

1. Страх от неизвестното - пътят е там, където стъпвате. 2. Навикът да сравнявате и мислите , че другите са по-щастливи, успешни и кат...

Популярни статии

Връзка с нас

Име

Имейл *

Съобщение *

Статии архив

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Предоставено от Blogger.
Copyright © Правилата на живота | Powered by Blogger
Design by Saeed Salam | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com